Uke 13

En uke i mars – refleksjoner om rutiner, økonomi og utvikling

Noen uker går stille for seg, men gir likevel rom for refleksjon. Denne uken har vært fylt med skole, arbeid, små øyeblikk med familie – og tanker om personlig utvikling og økonomi. Her er noen notater fra dagene som gikk.


Mandag – 09/03/26 – 09:00

God morgen, Danii.

Jeg har kommet meg frem til skolen, og undervisningen starter straks. Alt i alt ser det ut til å bli en fin dag og en god uke. På torsdag skal jeg jobbe i butikken, og i lunsjtiden i dag skal jeg møte søsteren min på Baker Brun. Det gleder jeg meg veldig til.

09:44

Jeg har fem minutters pause og bruker tiden til å reflektere litt. En ting jeg ønsker å bli bedre på dette året er å kunne lese høyt og formidle tekst mer naturlig. Man er så vant til å lese inni seg selv, men det å kunne uttrykke teksten muntlig på en god måte er en ferdighet jeg gjerne vil utvikle videre.

Det handler ikke bare om presentasjoner fra manus, men også om helheten i å kunne formidle tekst – enten det er fra en bok eller fakta. Dette er noe jeg ønsker å jobbe mer med fremover.


Tirsdag – 10/03/26 – 09:24

God morgen, Danii.

Denne morgenen starter jeg med å høre på et seminar fra DNB hvor de snakker om aksjemarkedet. Det er alltid interessant å få et bedre innblikk i økonomi og investeringer.

Snart skal jeg ta en dusj etter en liten powernap. Senere i dag skal jeg på skolen, og sjåføren kommer rundt klokken 13:50. Jeg har allerede redd opp sengen og laget meg en kopp kaffe, og planlegger å spise lunsj rundt klokken 12.

Alt i alt ser dette ut til å bli en fin dag.


Fredag – 13/03/26 – 07:51

Kjære Danii.

I dag vil jeg bruke litt tid på å planlegge dagen. I går laget jeg ferdig matplanen for de tre neste ukene, noe som føles veldig godt å ha på plass. Nå handler det om å ta én uke om gangen og følge planen.

Jeg vet at dette kommer til å fungere bra.


Lørdag – 14/03/26 – 10:09

Jeg har satt meg ned for å skrive litt og laget meg en kopp traktekaffe.

I dag skal jeg ta det rolig og slappe av etter en uke med skole og selvstudier. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg kan holde på med det jeg gjør, samtidig som jeg bygger mitt eget image og arbeider videre med mitt personlige prosjekt som selvstendig næringsdrivende.


Søndag – 15/03/26 – 08:55

God morgen, Danii.

Denne morgenen ser jeg på en kort video om økonomi, og den ga meg litt inspirasjon til å leve mer minimalistisk. Jeg kjenner at jeg ikke alltid trenger å kjøpe noe nytt. Det å leve under det man tjener kan på sikt bidra til å bygge formue.

Dette er også en del av målet mitt om økonomisk frihet gjennom FIRE-prinsippet.

11:02

Nå sitter jeg på Albatrossen Kaffe og reflekterer litt. Jeg har jobbet her i to år, og på mange måter ble jobben en viktig del av hverdagen min. Den ga meg struktur og hjalp meg til å holde fokus i perioder hvor jeg trengte det.

Den erfaringen har vært viktig for meg, og den har bidratt til at jeg kunne utvikle meg og bli en bedre versjon av meg selv.

Jeg sitter nå ved det brune bordet og leser videre i boken «Tenk deg rik» av Napoleon Hill. Resten av dagen skal jeg bruke til å ta det rolig og lade opp til en ny uke.

Jeg planlegger også litt rundt økonomien min, blant annet å ta ut kontanter og legge dem i pengeskrinet mitt som en del av budsjettet mitt.


Jeg er utrolig takknemlig for denne uken og for alt denne helgen har hatt å by på. I går fikk jeg være sammen med søsknene mine hvor vi gjorde noen ærender i Åsane og kjøpte inn ingredienser til pasta. Det var utrolig koselig.

Jeg kjøpte også en vannflaske til søsteren min, slik at hun kan spare penger i stedet for å kjøpe nye flasker på skolen hver dag. Små ting kan også gjøre en forskjell. ♥️

Mandag 16. mars 2026 – kl. 12:21

Kjære Danii,

Nå har du kommet deg på skolen, og jeg har laget meg en frossen pizza til lunsj som jeg varmet i ovnen. Akkurat nå har jeg matteundervisning, og jeg har kommet langt i kapittelet. Det er gøy å lære når man kan bruke hjelpemidler.
Snart er jeg ferdig, og da blir jeg kjørt hjem. Jeg gleder meg til å slappe av i sengen og se videre på filmen jeg begynte på i går på TV-en. Det er tross alt en utrolig fin dag – turen til skolen gikk kjempebra, og jeg fikk lest litt mer i «Tenk deg rik» av Napoleon Hill.

Fredag 20. mars 2026 – kl. 14:05

Kjære Danii,

Nå sitter jeg på skolen med matte. Det går sånn passe – det har vært en blokkdagen, og jeg begynner å merke slitenheten. Heldigvis kjøpte jeg en Solo, så jeg har noe godt i undervisningen. Her i Bergen er det solskinnsvær i dag, og jeg kjenner allerede påskehumøret nærme seg. Tusen takk for en fin dag – og for at jeg har mat på bordet.

Lørdag 21. mars 2026 – kl. 09:40

Kjære Danii,

Nå er du framme i Arna. I går hadde du en utrolig fin dag, og i dag skal jeg fortsette med norskoppgaven som skal inn senest mandag. Det går kjempefint. Jeg er så takknemlig for denne dagen – og for alt jeg har for å opprettholde livsstilen min.

Torsdag 26. mars 2026

Kjære Danii,

Nå sitter du ved Kuli kaffe. Jeg har lagt inn nye varer til det gule huset der jeg selger ting jeg ikke bruker lenger. Dette synes jeg er skikkelig stas – i går fikk jeg masse salg! Jeg legger stor pris på det. Nå skal jeg skrive litt refleksjon over den siste tiden før psykologtimen.

Den siste tiden har gått veldig bra, men jeg har jobbet mye bak skjermen – både fysisk jobb og skolearbeid. Derfor har jeg ikke hatt så mye tid til skriving, selv om jeg elsker det. Ikke misforstå – jeg kommer aldri til å slutte med skriving eller lesing. Det er hobbyene mine gjennom tykt og tynt.

Danii Valderrama David ♥️

Tusen takk for meg Oslo

Onsdag – 04/03/26 – 16:04

Nå er jeg på flyplassen – med dette har jeg funnet meg til rette ved en mini kafé, og jeg tenker å sitte her frem til flyet drar. Jeg har funnet meg til rette ved litt skriving – også tenker jeg å se om jeg finner noe enkelt å spise siden det er en time til flyet går. Jeg er veldig fornøyd med at jeg kom tidlig slik at jeg slipper å stresse senere på dagen. Jeg har også vært på skolen i dag – og i dag tok vi turen innom kunsthallen. Det var veldig koselig!

16:18

For første gang – så reiser jeg alene. Og dette er jeg veldig stolt over å gjøre. Jeg ankommer litt sent i Oslo. Men jeg tenker med dette å ta meg en god dusj – også bestille meg noe mat opp til rommet når jeg kommer frem. Jeg har fått lest litt i boken «tenk deg rik» av Napoleon Hill. Så langt – så bra i boken.

17:01

Nå har jeg fått unnet meg en banan – med dette så tenker jeg å lese litt videre i boken. Jeg er veldig glad for at jeg kjøpte meg en banan – slik at jeg har noe i magen frem til jeg kommer til Oslo. Om ikke så lenge så skal det stå på tavlen når flyet kommer. Jeg gleder meg bare til å finne meg til rette ved hotellrommet – også ta en rolig kveld. 

Torsdag – 05/03/26 – 05:25

God morgen Danii,

Nå har du nett våknet – og du er med dette på hotellrommet. Som jeg nevnte i går, så ville jeg bli sen ved innsjekk. Med dette så unnet jeg meg max burger meny. Jeg fant meg til rette egentlig ganske fort. Ikke lenge etter kvelds middagen så tok jeg kvelden jeg også.

Jeg sov godt i natt – men jeg vet det kunne vært bedre. Det er alltid slik de første nettene hvor enn jeg befinner meg. Det handler om at jeg såpass er komfortabel i min egen seng at jeg sovner fortere og tyngre. Men det stopper meg ikke for å fremdeles ha det gøy i denne reisen min i livet. I dag er det ny dag nye muligheter – og jeg tenker med dette og planlegge litt hvordan jeg tenker meg dagen.

«Jeg er veldig takknemlig for at jeg kom meg trygt frem til Gardemoen – og jeg er utrolig takknemlig for at jeg ventet med middagen frem til jeg kom til hotellet. Jeg er takknemlig for at jeg tok med meg medisinene mine som kan beskytte meg etter en travel gårsdag – og jeg er utrolig takknemlig for den tiden jeg brukte i går på å være på skolen, blant annet tok jeg turen inn til byen helt selv uten sjåfør – og det er jeg også utrolig takknemlig for.» ♥️

 

Fredag – 06/03/26 – 10:26

Nå er jeg ved Gardemoen – og jeg har med dette fått sjekket ut fra hotellet. Jeg har også fått spist frokost, og jeg er utrolig takknemlig for at jeg nå kan bruke tiden min på å ta meg god tid til å gjøre det jeg har lyst til frem til jeg skal ta flyvningen. Jeg skal bort til loungen klokken 15:30 – også kjører flyet 19:00. Grunnet til at jeg er så tidlig ute er på grunn av at jeg hadde tidlig utsjekk. Jeg kunne sittet meg på en kafé – men jeg ville heller finne meg til rette her ved flyplassen hvor jeg også finner roen her.Kort oppsummering av gårsdagen – så gikk det utrolig fint. Jeg koste meg veldig, og det var utrolige gode foredragsholdere som presenterte reisen sin og tips. Jeg kan anbefale å dra på arrangement med Elle til du som leser dette – det er mange gode mennesker man kan nettverke med, og blant annet så er det utrolig fine goodie bags. Jeg fikk en del produkter – blant de produktene hadde 200ml, så jeg kunne ikke ta tre av dem med på grunn av det.

Men ellers har jeg alt med meg fra goodie baggen. Også var det et godt konsept, og god mat. Masse lærerikt. Det var et par ting jeg kunne fra før av – og det er alltid koselig med en oppsummering av det jeg vet fra før av. Tusen takk for meg – og denne helgen tenker jeg å ta det rolig, blant annet få publisert dette innlegget innen søndag. Og med dette ønsker jeg deg en fin dag videre! ♥️

11:35

Nå har jeg funnet meg til rette her ved gaten min. Blant annet er det fremdeles en stund til jeg skal av gårde. Med dette har de soveplasser her til passasjerer som trenger litt søvn før avreise – og dette passer perfekt, siden jeg tenker med dette å ligge meg ned der borte når det blir litt mindre folk. Nå så har jeg føttene mine oppå kofferten – og jeg tenker med dette å ta på noe på padden – hvor jeg tenker å ha litt selvstudier innen økonomi og finans nå.«Jeg er utrolig takknemlig for at jeg nå er i hvilemodus – og at jeg ikke trenger med å stresse med å finne meg til rette. Jeg er takknemlig for at jeg nå kan ta det med ro med eventuelt en god film og ulike foredrags videoer. Og jeg er utrolig takknemlig for at jeg skaffet meg en kopp kaffe slik at jeg ikke sovner helt.»

18:26

Nå sitter jeg ved en stol og benk her ved Gardemoen. Flyet går om en time – og gjennom den tiden fra i dag morges har jeg gjort utrolig mye. Jeg har hatt selvstudiet – også har jeg fått i meg mat fra loungen. Jeg har også fått hvile ved hvile plassen og fikk meg en avslappende hvile seng. Jeg angrer ikke med dette på valget jeg tok istedenfor å jobbe fra kafé i dag. Det har vært en lang – men utrolig fin dag tross alt. Og jeg er klar for å dra hjem og komme meg i seng etter mye selvstudium og arbeid.Jeg er veldig glad for at jeg nå kan finne meg til rette per nå med skriving og refleksjon – slik at når jeg kommer hjem så er ikke det så mye å gjøre. Jeg trenger heller ikke å føle at jeg ikke har gjort «noe». Med dette har jeg fått gjort utrolig mye, og det er jeg glad for. Tiden flyr – og jeg føler at jeg bare har gjort en time av dagen. Men jeg har jobbet med dette i hele 10 timer. I morgen er det lørdag – og jeg skal sørge for at jeg kan få publisert dette innlegget på søndag.

«Jeg er takknemlig for at jeg fikk gjort mye arbeid innen selvrefleksjon – finans – og kunnskap. Jeg er takknemlig for at jeg er i trygge hender, og at jeg nå kan finne meg til rette ved å gjøre det jeg vil med når jeg vil. Jeg er takknemlig for at jeg føler meg bra i at jeg jobber hardt for å nå det jeg vil og når jeg vil. Nå starter 2026 året hvor jeg henter meg inn sikkelig. Til slutt og ikke minst – er jeg utrolig takknemlig for at jeg er frisk, sunn og glad i det jeg driver med og at jeg er innstilt på å ha det godt med meg selv. Tusen takk.» ♥️

– Danii Valderrama David